Sıkça Sorulan Sorular

 

 Soruların Cevapları için Metne Tıklayınız.

 

Kimler kulüplere üye olabilir ya da öğrenci kulübü kurabilir? Üniversitemizde kayıtlı tüm ön lisans ve lisans öğrencileri var olan kulüplere akademik yıl boyunca süre sınırı olmadan üye olabilir ya da akademik yıl başında belirlenen tarihler içerisinde yeni kulüp başvurusu yaparak onaylanması halinde kulüp kurabilir.

Var olan kulüplere nasıl üye olabilirim? İlgilenilen kulüple iletişim kurmanız durumunda üyelik kaydınız yapılacaktır.

Yeni kulüp başvurusunu nereye yapmalıyım? Kulüplerimiz, Öğrenci Kulüpleri Koordinatörlüğü gözetiminde çalışmaktadırlar. İlgili akademik yıl içerisinde belirlenen tarihlerde sitemizde yayınlanan yeni kulüp başvurusu için gereken belgeleri doldurarak Kulüp Danışmanı aracılığıyla Koordinatörlüğe ileterek süreci başlatabilirsiniz.

Yeni kulüp kurmak için ne zaman başvurabilirim? Öğrenci Kulüpleri Yönergesi'nde de belirtildiği üzere, kulüp başvuruları her akademik yılın başlangıcından Aralık ayının başına kadar yönetmelikte belirtilen ilgili evraklarla birlikte kulüpler koordinatörlüğüne başvuruda bulunulabilir. Bu tarihler sonrasında yapılan başvurular ilgili yıl için değerlendirilmeye alınmazlar.

Var olan bir kulübe ismen ya da amaç bakımından benzer yeni kulüp başvuruları yapılabilir mi?

Yeni kulüp başvuruları değerlendirilirken benzer kulüplerin faal olup olmadığına dikkat edilir. Bu nedenle var olan bir kulübe ismen ya da faaliyet alanı, şekli, işleyişi bakımından benzer nitelikteki kulüp başvuruları değerlendirmeye alınmamaktadır.


Yeni kulüp kurmak için gereken formlar ve dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Üniversitemiz lisans ve ön lisans öğrencileri belirlenen başvuru şartları içerisinde gereken formları doldurarak başvurularını yaparlar. Formlar doldurulurken ilk olarak kulüp danışman hocası öğrenciler tarafından belirlenir ve hemen sonrasında minimum 15 kişi olacak şekilde kurucular kurulu listesi hazırlanır. Kulüp dosyanızda olması gereken evraklar: Üst yazı, kulüp tüzüğü, geçici yönetim kurulu, kulüp ilkeleri, geçici yönetim kurulunda yer alacak öğrencilerin disiplin cezası olmadığına ilişkin öğrenci işlerinden alınacak belge. Formların hepsi sitemizin ilgili başlığı altında bulunmaktadır.


Kulüp danışmanı kimdir?

Üniversitede kadrosu bulunan tüm öğretim elemanları danışman olabilir. Bir Öğretim Elemanı en fazla iki kulübe danışmanlık yapabilir. Kulüplerimiz faaliyetlerini danışman hocaların gözetiminde gerçekleştirebilmektedirler. Her kulübün bir danışmanı bulunmalıdır. Kulüpler faaliyetleri için danışman onaylarını almak zorundadırlar.

Öğrencilerin seçtiği ve danışman hocanın kabul etmesiyle beraber kulüp çalışmalarında birlikte hareket ederler. Danışman hocanın imzası olmadan kulüpler etkinlik başvurularında bulunamazlar. Kulüple ilgili tüm süreçler danışman hoca aracılığıyla yürütülür.


Kulüpler danışman değişikliği talebinde bulunabilir mi? Kulüpler yalnızca danışman değişikliği yapabilirler. Danışman hocalarına ulaşamama, iletişim sağlayamama, görevden ayrılma gibi durumlarda danışman hocalarının da bilgisi ve onayı doğrultusunda dilekçe ile Öğrenci Kulüpleri Koordinatörlüğüne başvurarak bu değişikli talep edebilirler.

Kulüpler etkinlik başvurularını nasıl yapabilirler? Kulüpler etkinliklerinden en az 15 gün öncesinde etkinlik başvurularını ofisimize yapmalıdırlar. Kulüplere iletilen etkinlik talep formlarına etkinlikle ilgili bilgiler, varsa talepler ve konuk bilgileri girildikten sonra danışmanları vasıtasıyla ÜBYS üzerinden Öğrenci Kulüpleri Koordinatörlüğüne iletilir.

Kulüplerin faaliyetleri hangi şartlarda durdurulur ve kapatılır? Kulübün bir sonraki yıl etkinliklerine devam edip etmeyeceğine aktiflik/pasiflik durumlarına göre karar verilir. İlgili akademik yıl içerisinde faaliyette bulunmamış, güncellemelerini zamanında yapmamış ya da yıllık kulüp faaliyet raporlarını Koordinatörlüğe teslim etmemiş kulüplerle ilgili Koordinatörlük kapatma kararı alabilir.